Vstupte do ZOO v 8K

ocenění


V rámci kampaně k uvedení telefonu Samsung Galaxy Note 20 jsme zprodukovali první 8K video ze Zoo Praha. Imerzní zážitek nasbíral na YouTube stovky tisíc zhlédnutí.

V létě 2020 uvedla společnost Samsung telefon Galaxy Note 20, který nabídl natáčení videa v rozlišení 8K. Jak tuto obrazovou kvalitu, běžným uživatelům skoro nepředstavitelnou, nejlépe demonstrovat?

S návrhem natočit profesionální 8K video v Zoo Praha na nejnovější smartphone Note 20 jsme přišli v mezičase covidové pandemie, kdy se lidem po živých zážitcích se zvířaty stýskalo. Projekt vznikl v rámci širší spolupráce s pražskou zoo, jejímž chovatelům jsme zajistili telefony k natáčení vlastních klipů a v informačním centru tyto klipy promítal 8K televizor Samsung. Ke zpracování hlavního videa jsme ale oslovili profesionálního režiséra Jakuba Jahna.

Ten se svým týmem strávil v zoo několik dní a záměrně natáčel pouze na místech, kam mají přístup běžní návštěvníci. Vznikly tak skutečně dechberoucí záběry, které ovšem nepůsobí nedostupně - můžete je se svým telefonem pořídit i vy. Video nadšeně převzala média a na YouTube dosáhlo téměř 240 000 zhlédnutí.

Co se děje v HARTMANN – RICO

galerie

Firemní časopis Co se děje děláme už mnoho let. Vlastně jsme ho sami vytvořili a dodnes slouží jako jeden z důležitých nástrojů interní komunikace, který zaměstnance informuje, poučí i pobaví. Vše důležité, co se událo nebo plánuje v Hartmannu, najdou čtenáři na stránkách tohoto dvouměsíčníku. Pravidelně si tu taky můžou přečíst rozhovor se známou osobností nebo s někým z renomovaných odborníků českého zdravotnictví.

Hartmann zaměstnává bezmála 2000 lidí, magazínů ale tiskneme stále míň. Tradiční tištěnou verzi jsme totiž doplnili o atraktivní a mezi čtenáři stále populárnější elektronickou verzi na platformě Issuu. Tuto moderní a interaktivní variantu časopisu upřednostňuje stále víc čtenářů.

Viscofan 25 let speciál

Výročí založení firmy je třeba patřičně oslavit, zvlášť, když na českém trhu úspěšně podniká už čtvrt století. Taková oslava si zaslouží také výjimečný materiál, který by dosavadní úspěchy, stejně jako plány a vize do budoucna, patřičně zdokumentoval.

K výročí předního světového výrobce potravinářských obalů jsme sestavili publikaci, která na čtyřiceti stranách dokumentuje historii stávajícího výrobního areálu i samotné firmy, nejzajímavější data či vzpomínky zakladatelů. Své vize a plány tu našim prostřednictvím představilo také vedení firmy, stejně jako generální ředitel celé skupiny. Graficky i obsahově velmi povedený almanach dostali všichni zaměstnanci i obchodní partneři firmy a slouží také jako upomínkový předmět návštěvům. Hraví dospěláci nebo jejich děti ocení také vystřihovací 3D model historické budovy firmy, který jsme do publikace vložili.

Druhá televizní digitalizace

galerie

Většinu českých domácností čekala výměna televizního přijímače kvůli změně vysílacího standardu a frekvencí. Připravili jsme pro České Radiokomunikace informační web, kde bylo vše důležité na jednom místě, srozumitelné pro laiky i odborníky.

České Radiokomunikace (CRA) jako největší provozovatel televizních vysílačů v České republice potřebovaly informační kanál, kterým by dostávaly k divákům přesné a jasné informace o blížící se druhé televizní digitalizaci. Ta spočívala ve vypínání vysílacích sítí DVB-T a jejich náhradě novými sítěmi DVB-T2, pro jejichž příjem byly nutné nové televizory nebo alespoň set-top boxy. Zároveň CRA potřebovaly odrážet útoky provozovatelů konkurenčních vysílacích platforem (satelit, IPTV), kteří se snažili získat nové zákazníky z řad diváků, jichž se přechod na DVB-T2 týkal.

Připravili jsme pro CRA zpravodajský web na klíč a zajistili každodenní vydávání článků a zpráv. Web obsahoval i mapy pokrytí vypínaných televizních sítí DVB-T a zapínaných nových sítí DVB-T2. Veškeré informace jsme sdíleli na sociální sítě a stali se informačním zdrojem nejen pro diváky, ale také pro média. V rámci projektu jsme také pořádali odbornou konferenci Televizní digitalizace 2.0 v prostorách ministerstva průmyslu a obchodu, u kterého jsme následně vysoutěžili provoz státního informačního webu Televizezadarmo.cz.

Televizniweb.cz se stal základním zdrojem informací o druhé televizní digitalizaci, na který spoléhali i zákonodárci nebo provozovatelé televizního vysílání. V době vrcholící kampaně satelitních operátorů odrážel útoky na CRA a terestrickou televizní platformu. Satelitní operátoři se nezmohli na vlastní informační kanál tohoto typu a informačně "válku" s CRA prohráli. Televizniweb.cz po dokončení druhé televizní digitalizace v roce 2020 pokračuje jako web obecně zaměřený na televizní a rozhlasové vysílání a streamovací služby, CRA zůstávají klientem a komunikují skrze tento web témata, která jsou pro ně klíčová.

Pomalá televize

Slow TV je formát, který světově proslavil režisér Thomas Hellum z norské veřejnoprávní televize NRK. My jsme pořad nekonečných přímých přenosů etablovali v Česku - a se stovkami tisíců sledujících měsíčně.

Vznik SlowTV byl od začátku samostatnou iniciativou agentury Taktiq, ale nebyl by možný bez našeho dlouholetého klienta, švédského výrobce dohledových kamer Axis Communications. S potřebným technickým zázemím a redakční kreativitou jsme se stali nejdřív součástí serveru Idnes.cz, později se etablovali na portálu Mall.TV a v současné době jsme samostatným kanálem na YouTube.

Česká Slow TV v režii Taktiq v současnosti nabízí atraktivní streamy například z pražské mazací tramvaje, české nákladní lodi RIO2, která se plaví po Labi, z ranveje Letiště Praha nebo z různých českých nádraží.

Od roku 2015 až dodnes si pořady Slow TV drží měsíční sledovanost pohybující se kolem 1 milionu zhlédnutí. Prožili jsme i několik ikonických momentů. Například když jsme v roce 2016 streamovali přílet největšího letounu na světě, ukrajinského Antonova An-225, zvaného Mrija, v jeden okamžik přenos sledovalo víc než 20 000 diváků.

Související odkazy

Všude samé dobré zprávy

Pandemie, společenská krize a jedna špatná zpráva za druhou. To byl rok 2020. Co na konci takového roku připravit pro naše klienty? Možná malou dávku zpráv dobrých.

Během první vlny covidu jsme stáli u zrodu projektu Song pro tebe, kdy si každý mohl nechat složit a nahrát píseň na míru. Projekt měl za cíl podpořit hudební tvůrce v období pro ně náročném . Když jsme přemýšleli nad dárkem pro své klienty, během pár minut bylo jasno – vánoční videoklip s tím, co umíme nejlépe – dobrými zprávami!

Naše další služby

Mluvíme za vás. Za nás pak mluví naše práce. Objevte pod jednotlivými službami příklady, které vydají za tisíc slov.

To, co umíme,
také učíme

Absolvujte náš komunikační trénink a staňte se vypravěčem, kterému budou chtít všichni naslouchat.