Vyspi se na to!

Osmidenní spánkový kurz vytvořený ve spolupráci s GrowJob Institutem a Petrem Ludwigem s cílem propojit téma spánku s chytrými hodinkami Samsung Galaxy Watch5, u kterých je spánek jedním z hlavních USPs.

Nedostatek energie dokáže zkomplikovat život a může vést i k vážným problémům. Řešení můžeme hledat pomocí vědeckých faktů a chytrých technologií. Spojili jsme tyto přístupy a vytvořili spolu s experty unikátní spánkový kurz Vyspi se na to! Jednotlivými lekcemi provázeli: analytik Petr Ludwig, duo Brain We Are, neurogenetik Tomáš Eichler, spoluzakladatel nakladatelství Jan Melvil Tomáš Baránek, biohackerka Veronika Allister a další. Kurz jsme propojili se soutěží o hodinky Galaxy Watch5, které jsou samy průvodcem na cestě ke zdravému spánku – za každou absolvovanou lekci se účastníkův kontakt dostal do slosování.

galerie

Projekt trval dva týdny a celkový zásah komunikace byl 2 286 450 (v ČR i SR dohromady). Do kurzu samotného se zaregistrovalo celkem 8 261 lidí.

Slepá místa

galerie

ocenění


B2B komunikace, která zabrala. Pro Axis Communications jsme navrhli a zrealizovali soutěž, v níž města a obce mohly získat kamerové zabezpečení svých problémových míst.

Ve dvou ročnících se přihlásilo 116 projektů a naše PR komunikace elegantně propojila zástupce obcí s veřejností i technickou podporou Axisu.

image

Švédský výrobce dohledových kamer a smart city technologií Axis distribuuje své produkty výhradně prostřednictvím partnerů – instalačních firem. V segmentu městských kamerových systémů je pak klíčovým kontaktem na straně zákazníka např. ředitel policie, příslušný zastupitel nebo přímo starosta. Soutěž Slepá místa se zaměřovala právě na tuto cílovou skupinu. Zároveň bylo naším cílem zapojit do soutěže širší veřejnost a vzdělávat o možnostech současných kamerových systémů.

Při produkci a komunikaci soutěže jsme se spojili se Svazem měst a obcí ČR, odborem prevence kriminality MV ČR, Asociací zdravých měst a dalšími důvěryhodnými organizacemi. Mediální partnerství jsme navázali s populárním Tydenikpolicie.cz a rodinou regionálních titulů Drbna.cz, jejichž čtenost v roce 2020 značně vzrostla. Doplňkovou kampaň k aktivaci veřejnosti jsme naplánovali s pomocí regionálního cílení na Facebooku. Na přehledném a edukativním webu soutěže jsme spustili registraci po dobu 3 měsíců a přihlášená „slepá místa“ obcí pak posoudila nezávislá porota z expertů, kteří působili jako garanti projektu. Soutěž doprovázela promyšlená PR kampaň s příběhy a statistikami.

Do soutěže se přihlásilo v prvním ročníku 49 a ve druhém 67 projektů. Expert společnosti Axis poskytl osobní konzultace všem přihlášeným obcím a navázal spolupráci s mnoha novými partnery a institucemi. Významně se zapojila veřejnost – jeden projekt získal na webu víc než 1000 hlasů a donutil porotu, aby vyhlásila mimořádnou cenu. A nakonec i ohlas v médiích byl značný – akce zaznamenala 75 výstupů (99 GRP) v roce 2020 a 102 výstupů (86 GRP) v roce 2021, včetně reportáží v Událostech ČT nebo Zprávách Prima CNN News.

Kutil, nebo maker? Na to jsme experti

Ve spolupráci s Průša Research jsme přivedli do Česka mezinárodní festival tvůrců a inovátorů Maker Faire. Pražský event úspěšný už od prvního ročníku v roce 2018 a definoval u nás podobu "maker movementu" čili hnutí nového kutilství.

O festivalech Maker Faire jsme už delší dobu věděli, ale až poptávka Josefa Průši, jehož 3D tiskárny se staly nedílným symbolem těchto setkání po celém světě, odstartovala konkrétní kroky k uspořádání premiérového pražského eventu v roce 2018. Po dohodě s partnery jsme akci naplánovali hned ve velkém - do prostředí Průmyslového paláce Výstaviště Praha.

Taktiq dal dohromady klíčové osobnosti začínající makerské scény v Česku a společně jsme vytvořili různorodý realizační tým. Ačkoli jsou Češi tradičně národem kutilů, chtěli jsme ukázat, že renesance tvoření, která do Česka přichází, je světová a má zcela nové rysy. Na rozdíl od komerčních festivalů je Maker Faire místem, kde jednotliví makeři za své výstavní místo neplatí, a tak bylo důležitým úkolem zajistit jeho financování. Hlavním partnerem byl od začátku Průša Research, podporu jsme ale získali i od dalších významných firem, které jsou s tématem spojené, a rovněž od Hlavního města Prahy.

Ročník 2018 se zapsal do historie nejen jako premiéra světového festivalu v Česku, ale i neuvěřitelnou atmosférou, kterou vytvořilo 10 000 návštěvníků a 150 makerů. O úspěšném startu kolovaly zvěsti i v mezinárodní komunitě. S podobným úspěchem jsme festival zorganizovali i v roce 2019 (navíc jsme menší event uspořádali i v Bratislavě) a v první vlně covidu na jaře 2020 jsme jako první na světě realizovali online Maker Faire.

Sklapni mobil

galerie

ocenění


Jak používat mobil zdravě a mít na Vánoce digitální pohodu? Projekt společnosti Samsung vyzval tisíce lidí v Česku a na Slovensku ke sledování adventního kalendáře se čtyřiadvaceti denními úkoly digitálního detoxu. A zároveň představil telefony, které jako jediné umějí doopravdy sklapnout. 

#SklapniMobil, online adventní kalendář v digitální pohodě, byla integrovaná kampaň společnosti Samsung v Česku a na Slovensku, která komunikovala aktuální řadu skládacích telefonů Samsung Galaxy Z Flip3 a Z Fold3.  Adventní čas, který má být klidný a meditativní, v kombinaci s designem „sklapovacího“ telefonu, který přirozeně brání nutkavé kontrole displeje, se ideálně spojily v názvu #SklapniMobil a konceptu adventního detox kalendáře. Výzva, pečlivě připravená ve spolupráci s odborníky a influencery a postupně zveřejňovaná na speciální webové stránce, přitáhla v průběhu adventu 13 000 aktivních účastníků. Kromě samotného představení produktů kampaň umožnila Samsungu jako první mobilní značce v ČR a SR promluvit na téma závislostí na smartphonu, prezentovat se jako zodpovědný výrobce a představit nástroje digitální pohody.

Díky spontánní podpoře influencerů a novinářů jsme už v okamžiku spuštění webu přetížili server mnoha stovkami zájemců o registraci. Celkem na web zavítalo 36 000 unikátů. Projekt měl 53 výstupů v médiích s dosahem 31 GRP a důrazem na média cílové skupiny (např. Refresher a Heroine). Dosah na sociálních sítích (IG, FB) Samsungu byl přes 1,4 milionu, na sítích influencerů a médií (opět hlavně IG a FB) přes 7,5 milionu.

Stratocaching – úspěch pro nadšence i sponzory

galerie

Ve spolupráci se spolkem Žádná věda, serverem Technet.cz a komerčními partnery jsme uspořádali originální hru pro širokou veřejnost - kombinaci vypuštění stratosférického balónu s geocachingem.

Stratocaching byl proaktivní nápad, který neměl zadavatele, brzy si ale našel silné partnery, kterým jsme pomohli zapracovat projekt do jejich PR strategie. Hlavními partnery byly společnosti ESET (ročník 2013) a Jobs.cz (2014), každá akce však umožnila skvělou publicitu zhruba 10 dalším partnerům.

Z hlediska produkce byl Stratocaching riskantní projekt s experimentálními technologiemi, mnoha dobrovolníky a náročným procesem jednání s úřady. Z gondoly balónu (neustále v záběru kamery) ve stratosféře vylétlo 12 tzv. "stratokešek", z nichž každá nesla název svého sponzora. Tento koncept umožnil skvělé zapojení všech partneřů - ti si v rámci jednoho eventu mohli postavit vlastní komunikaci své "trofeje z vesmíru".

Ve dvou ročnících Stratocachingu, na podzim 2013 a 2014, se do hry pokaždé zaregistrovalo přes 10 000 účastníků. Podařilo se nám jako prvním v Česku zajistit přímý přenos z balónu ve stratosféře - ten na hlavní stránce idnes.cz zhlédlo v sobotu dopoledne 200 000 diváků. Lovci pokladů ze stratosféry zaplnili pole, kam predikce ukazovala dopad balónu a Stratocaching se toho dne stal jak tématem večerních zpráv v televizí a mediálních reportáží, tak pro hospodských debat. Ocenění od partnerů i v oborových soutěžích na sebe nenechala dlouho čekat.

Naše další služby

Mluvíme za vás. Za nás pak mluví naše práce. Objevte pod jednotlivými službami příklady, které vydají za tisíc slov.

To, co umíme,
také učíme

Absolvujte náš komunikační trénink a staňte se vypravěčem, kterému budou chtít všichni naslouchat.